1) 5393 sayılı Belediye Kanunu ile belediyeye kamulaştırma yetkisi verilen yerlerin 2942/4650 sayılı Kamulaştırma Kanunu’na uygun olarak kamulaştırma işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
2) Tapu Sicil Müdürlüğü’nde belediye adına tescil işlemi tamamlanan taşınmaz maliklerine kamulaştırma bedelinin ödenmesine ilişkin işlemleri yapmak; taşınmazların teslim alınmasına yönelik işlemleri takip etmek, Tapu Sicil Müdürlüğü’nde devir işlemlerini tamamlayarak tapu belgelerini almak,
3) Kamulaştırma işlemleri tamamlanıp bedeli ödenen ve yıkılması gereken binaların, gerekli belediye birimleri ve kurumlar ile birlikte hareket etmek suretiyle yıkım işlemini sağlamak,
4) Kıymet takdir komisyonu ve uzlaşma komisyonları kurulması çalışmalarını, rapor yazımı ve parsel sahiplerinin pazarlığa çağırılması (tebligat) gibi konularında gereken sekretarya görevini yürütmek,
5) Kamulaştırma, takas, devir, irtifak hakkı, üst hakkı, intifa hakkı kurulması konularında, gerektiğinde ilgili mevzuat doğrultusunda, gerçek ve tüzel kişiler veya kamu kurum ve kuruluşları ile yapılacak protokol ve/veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak,
6) Belediye Meclisi tarafından satışı kararlaştırılan belediye mülklerinin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na uygun olarak satış işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
7) Vatandaşlarla hisseli olan parsellerin satışı için Özel Kıymet Takdir Komisyonu kurulması, rapor yazımı ve Belediye Encümeni tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda satış işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
8) Belediye Meclisi ve Encümeni’nin kararları doğrultusunda Belediye mülklerinin kiralama işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
9) Kiraya verilen işyerlerinin noterden kira mukavelelerini yapmak,
10) Kira ödemelerinin takip edilerek aksaksız tahsilini ve aksama durumunda yasal yollara başvurulmasını sağlamak.